BABA OLMAK...

Alp Ramazanoğlu |


Oğlum, 20 Mayıs 2019’da dünyaya geldi. Annemin 51 yaşına girdiği günde… Annemin tabiriyle ona en güzel doğum günü hediyesini verdim.

Emekliliği olmayan, hayat boyu süren, gönüllü bir fedakarlıklar silsilesi, kutsal bir görev anne-baba olmak. Sorumlulukların en güzeli, sorumlulukların en büyüğü…

Anne-babalığın karşılıksız bir sevgi simgesi olduğunu düşünür ve büyük bir vefa duygusu hissederdim. Düşüncelerim o güne kadar bir evlat bakışıylaydı. Bugün ise o karşılıksız sevgiyi besleyen taraftayım. Babamın dediği gibi, baba olunca daha iyi anlamaya başladım. Ancak, yalnızca onu değil, bütün hayatı…

Baba olunca ne hissettiğimi soran dostlarım var… Oğluma Allah’tan hayırlı, sağlıklı, uzun bir ömür, ondan türeyecek hayırlı nesiller dileyerek; ben sanki ölümsüzlüğe kavuşmuşum gibi hissediyorum. Toprak olup gittiğimde oğlumun anılarında yaşayacağım, bana benzeyen uzuvlarında, bana benzeyen davranışlarında var olacağım. Belki torunumun gözleri, gözlerimi andıracak belki torunumun torununun ses tonu benimkine benzeyecek.

Her şeyiyle sana ve eşine muhtaç, sizin parçanız bir bebeğin dünyaya gelmesi, daha önce hissedilmeyen bir şefkat ve sınırsız tahammülün başlangıcı. Ona duyduğunuz sevgi, engin sonsuzluğun ne olduğunu kavramanıza ışık oluyor.

Allah, bu güzelliği yaşamak isteyen herkese anne-baba olma mutluluğunu yaşatsın…

OĞLUMA…

Sana “Gökalp” adını verdim oğlum. Atatürk’ün “Fikir babam” dediği, düşünceleriyle Cumhuriyet devrimlerine rehber olan; Mehmet Ziya Gökalp’in adını aldın.

Adın gibi yiğit ol,

Allah’ın hak öğütlediği yoldan ayrılma,

Hakkı savun, mazluma el uzat, zalime boyun eğme,

Milletini, devletini, inancını ve atalarını sev,

Türklüğün ezeli ve ebedi hürriyetine sıkı sıkıya sahip çık,

Vatan namustur, canın pahasına savun.

Ahlaklı, tevazu sahibi ol.

Karşılaşacağın zorluklar olacak. Bazıları yalnızca seni bazıları bütün bir Türk milletini ilgilendirecek. Yaşanabilecek her türlü zorluk karşısında, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusunun sarf ettiği şu cümle rehberin olsun:

“Muhtaç olduğun kudret damarlarındaki asil kanda mevcuttur!”

Oğlum;

İyi bir insan ol. Hayırlı yaşa, hayırlı yaşat.

Yorumlar

Popüler Yayınlar