2023 GİBİ OLMASIN 2024

Alp Ramazanoğlu | 

Ben çocukken ömrümün gelecek yıllarına dair kendi içimde matematik hesapları yapardım. Mesela 20. yaşıma denk gelen 2011 yılında, acaba askerde mi üniversitede mi olurum diye merak ederdim. 2011 geldiğinde ben İstanbul’da bir üniversite öğrencisiydim. Askereyse 2015 yılında gittim.

Çocukluğumda, Cumhuriyetimizin 100. yılına denk gelen 2023, merak ettiğim yıllardan biriydi. Hayattaysam 32 yaşında olacaktım. Acaba hangi mesleği yapacaktım, evli olur muydum, eşim kim olacaktı, yaş farkımız kaç olurdu, kaç çocuk sahibiydim, cinsiyetleri ne olacaktı, evim ve arabam olur muydu, Cumhuriyetimizin 100. senesinde Türkiye’nin başında kim olacaktı, o sezonu hangi takım şampiyon tamamlayacaktı gibi geleceğe dair merak dolu sorular sorardım kendime.

2023’e geldiğimizde çocukluğumda tahayyül bile edemediğim güzelliklerin, üstelik birkaç yıldır sahibiydim. Hayatın bugüne kadar bana getirdiklerinden çok mutluyum. Aksini söylersem büyük nankörlük ederim.

Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023, bütün Türk toplumu açısından anlamlıydı. Çünkü her birimiz 29 Ekim itibarıyla asırlık cumhuriyetin vatandaşları olacaktık. Yeni yıla bu heyecan ve coşkuyla girdik. 

EN BÜYÜK FELAKET

Ancak hiçbirimiz 37 gün sonra tarihimizin en büyük felaketini yaşayacağımızdan habersizdik. 6 Şubat’ta meydana gelen 7,8 ve 7,6 büyüklüğündeki Kahramanmaraş Depremlerinde 11 ilimiz yıkıldı. Resmi rakamlara göre yaklaşık 51 bin insanımızı kaybettik. Maalesef 2023, Cumhuriyetimizin 100. yılı olmasından daha çok, tarihimizde o güne kadar yaşadığımız en büyük ve en ölümcül deprem felaketiyle hatırlanacak. Tıpkı 1999 yılı denildiğinde akla ilk gelen şeyin 17 Ağustos Marmara Depremi olması gibi.

Bu yılın getirdiği üzüntü yetmemiş olacak ki, kasım ayı sonunda memleketim Denizli’den acı bir haber aldık. 22 yıllık komşumuz, aile dostumuz Mehmet abimizi 50 yaşında geçirdiği kalp krizi sonucu ani bir şekilde kaybettik. Ateş elbette düştüğü yeri yakıyor ama bu kayıp, ailecek bizleri yakın akrabamızı yitirmek kadar üzdü. Allah mekanını cennet etsin.

Artık hüzün dolu 2023’e veda edip 2024’e giriyoruz. Baştan söyleyeyim bu yeni yıl, benim çocukken merakla gelecek tahmininde bulunduğum yıllar arasında değildi. Allah ömür verirse ona ulaşmaya daha çok var. Velhasıl 2024’te siz değerli okuyucularıma aileniz ve sevdiklerinizle beraber sağlık ve huzur dolu, kayıpsız bir yıl diliyorum.

Yorumlar

Popüler Yayınlar